29 دی 1398

علائم سکته قلبی

دسته بندی: بیماری های قلب و عروق نویسنده: ایران درمان بازدید: 1120
علائم سکته قلبی

نشانه های هشدار دهنده سکته قلبی

مهم ترین نکته این است که بدانید علائم هشدار دهنده سکته قلبی در افراد مختلف متفاوت است.

گرچه احساس درد در ناحیه قفسه سینه و یا احساس ناراحتی رایج ترین نشانه های یک حمله قلبی است، اما برخی افراد ممکن است در هنگام بروز سکته قلبی به هیچ وجه دردی در ناحیه قفسه سینه احساس نکنند، و بعضی نیز ممکن است تنها درد بسیار خفیفی در این ناحیه احساس کنند. ممکن است برخی تنها یکی از علائم احتمالی را تجربه کنند، و برخی دیگر ترکیبی از علائم متعدد را احساس نمایند.

تنها چیزی که در مورد همه حمله های قلبی صادق است، این است که هر چه زودتر فرد تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار بگیرد، بیشتر می تواند از عوارض حمله قلبی خود در امان بماند.

در صورتی که هر یک از علائم هشدار دهنده زیر را در هر یک از اندام های مذکور برای مدت ده دقیقه احساس نمودید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

از علائم هشدار دهنده مختلف حمله های قلبی می توان به احساس درد، فشار یا تنگی در نواحی زیر اشاره کرد:

  • فک
    ممکن است  برخی افراد به هنگام حمله های قلبی در هر دو طرف یا یکی از طرفین فک خود احساس ناراحتی یا درد داشته باشند. ممکن است این درد از فک به قفسه سینه امتداد یابد. 
  • گردن
    ممکن است برخی افراد به هنگام حمله های قلبی در قسمت گردن خود احساس درد یا ناراحتی بنمایند. یا در قسمت گلوی خود احساس انسداد یا سوختگی کنند. این احساس هم ممکن است از قفسه سینه یا شانه ها به گردن منتقل شود.
  • شانه ها
    احساس درد در یک یا هر دو بازو نیز می تواند از علائم هشدار دهنده یک حمله قلبی باشد. افرادی که تجربه حمله قلبی را داشته اند از درد عمومی، سنگینی و فشاری سخن می گویند که از قفسه سینه به بازو(ها) پخش می شود.
  • قفسه سینه
    احساس ناراحتی و درد در قسمت مرکزی قفسه سینه جزء علائم هشدار دهنده حمله قلبی است. ممکن است درد این احساس بسیار ملایم باشد و فقط یک احساس ناخوشی ملایم به فرد بدهد.
    توجه داشته باشید دردهای تیز در ناحیه قفسه سینه معمولاً کمتر به حمله قلبی مربوط هستند.
  • پشت
    معمولاً افرادی که به حمله قلبی دچار می شوند دردی مبهم در بین شانه هایشان احساس می کنند.
  • بازوها
    احساس ناراحتی، فشار، درد و از کار افتادگی در یک یا دو بازو نیز می تواند جزء این علائم هشدار دهنده باشد.

ممکن است در کنار علائمی که ذکر شد، نشانه های زیر نیز ظاهر شود:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • سرگیجه
  • عرق سرد
  • تنگی نفس

آتیه غرب

مقالات مرتبط

ترومبوز سیاهرگ عمقی یا DVT (مخفف عبارت Deep vein thrombosis ) به تشکیل لخته خون در داخل سیاهرگ گفته میشود که معمولا در اعماق پا اتفاق می افتد. هر ساله حدود نیم...
کلسترول ماده مومی شکل و چربی مانندی است که در کبد و سلول های دیگر ساخته می شود . همچنین در برخی مواد غذایی خاص ، مانند محصولات لبنی ، تخم مرغ ، و گوشت یافت می ش...