29 دی 1398

غذاهای مفید برای کاهش وزن

دسته بندی: تغذیه، سلامت و رژیم درمانی نویسنده: ایران درمان بازدید: 623
غذاهای مفید برای کاهش وزن

 غذاهای که فکر می کنیم بد هستند ولی برای کاهش وزن مفیدند

غذاهای بدی که زیاد با ذائقه شما جور نیستند و یا فکر می کنید با رژیمتان منافات دارند می توانند در از دست دادن چربی به شما کمک کنند.

به نظر می رسد غذاهای فریب دهنده همواره در کمین اند تا شما را از مسیرتان خارج کنند ، به ویژه هنگامی که شما در حال رژیم گرفتن برای کاهش وزن هستید . اما لازم به ذکر است ، غذاهای بسیاری که زیاد با ذائقه ما جور نیستند آنقدرها هم وحشتناک نیستند . عادات وسوسه برانگیز خود را شناسایی کنید تا بتوانید در از دست دادن وزن و نگه داشتن آن به خود کمک کنید .

تخم مرغ

هنگامی که بحث سر موضوع خوردن غذاهای سالم پیش می آید ، کمتر مواد غذایی هستند که به اندازه تخم مرغ مهم باشند و نقل مجلس بحث شوند . آخرین تحقیقات نشان می دهد خوردن یک تخم مرغ در روز مانعی ندارد و سرشار از مواد مغذی برای اکثر افراد بالغ است - و اگر شما تخم مرغ را هر روز در کنار صبحانه میل کنید ، شانس خود را در از دست دادن وزن افزایش خواهید داد . دلیل این است : تخم مرغ سرشار از پروتئین است ، این امر باعث می شود که زمان هضم آن بیشتر شود . خوردن پروتئین در صبح  معده شما پر نگه می دارد ، بنابراین شما در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید و میل به غذا پیدا خواهید کرد .

استیک

سالهای بسیاری است که، کارشناسان بهداشت و درمان هشدار داده اند که کمتر گوشت قرمز بخورید . اما استیک همواره برای ما بد نیست . در واقع ، گمان نمی رود که یک برش بدون چربی از گوشت گاو بیش از یک سینه مرغ بدون پوست به همان اندازه دارای چربی اشباع باشد . مانند تخم مرغ ، استیک با داشتن پروتئین فراوان می تواند به شما کمک کند تا به مدت بیشتری احساس سیری و پری معده داشته باشید . برای به دست آوردن مقدار زیادی پروتئین با چربی کمتر، گوشت راسته ، یا برشهای نازکتری از قسمتهای دیگر را انتخاب کنید - و مقدار آن را به اندازه کف دست خود محدود کنید .

پاستا

به جای اجتناب از خوردن ماکارونی زمانی که در طول رژیم لاغری هستید ، تغییر در عادات غذاییتان را محدود به حبوبات کنید و به جای قطع مصرف برخی مواد غذایی تنها مقدار مصرفی خود را کاهش دهید . تحقیقات نشان می دهد افرادی که چندین وعده از غذاهای سبوس دار را در طول روز در برنامه غذایی خود دارند شانس بیشتری برای لاغر شدن  و داشتن اندامی سالم دارند . با توجه به یک مطالعه ، خوردن غلات سبوس دار به جای غلات تصفیه شده نیز می تواند به سوزاندن چربی های شکم کمک کند .

آجیل

آجیل ممکن است دارای چربی بالایی باشد، اما از نوع خوب آن است . مغز ها غنی از مواد مغذی ، پروتئین ، و فیبر هستند که می توانند در ثابت نگه داشتن قند خون به شما کمک کنند . مطمئنا، شما چند گرم چربی اضافه پس از خوردن تعداد انگشت شماری آجیل جذب می کنید ، اما ارزش آن را دارد ، چرا که به شما کمک می کند تا  از خوردن کوکی ها و یا شیرینی دیگر اجتناب کنید . حتی کره بادام زمینی هم می تواند مکمل دیگری برای مغز ها باشد. در یک مطالعه افرادی که  در طول روز تعداد انگشت شماری آجیل مصرف می کردند لاغرتر بوده و حتی طول عمر بیشتری داشته اند .

پنیر

افراد در پروسه رژیم اغلب برای قطع جذب کالری مصرف غذاهای لبنی غنی از کلسیم  را کاهش می دهند ، اما برخی مطالعات نشان می دهد که این یک اشتباه بزرگ است . یک تئوری این است که بدن چربی بیشتری می سوزاند اگر  به اندازه کافی کلسیم دریافت کند ، پس خوردن پنیر ، ماست و شیر  کم چرب در واقع می تواند در از دست دادن وزن به شما کمک کند . به نظر نمی رسد مکمل های کلسیم بتوانند به اندازه لبنیات تاثیر داشته باشند ، بنابراین رژیم غذایی غنی از لبنیات می تواند خصوصیات دیگری داشته باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد . هم چنین غذاهای لبنی غنی از پروتئین ، کمک می کنند که شما بیشتر احساس سیری و پری داشته باشید .

قهوه

قهوه تنها زمانی در مقوله "بدترین ها " طبقه بندی می شود که شما بیش از حد از آن بنوشید (چهار فنجان یا بیشتر در روز) و یا مخلوط آن با خامه ، شکر ، یا شربت طعم دار توصیه نمی شود . اگر شما نوع تلخ آن را بنوشید ، به افزایش سوخت و ساز بدن و عدم دریافت چربی اضافه و کالری کمک می کند .برای لاغر شدن : آن را با شیر کم چرب مخلوط کنید به منظور اضافه شدن کلسیم و ویتامین D ، و از شیرین کننده های مصنوعی و یا یک قاشق چای خوری شکر استفاده کنید .

یک تکه ترافل شکلاتی

مصرف مواد غذایی چاق کننده مانعی ندارد  --- به شرط اینکه به مقدار مناسب مصرف شود

هر مواد غذایی "بدی" می تواند بخشی از برنامه کاهش وزن شما را تشکیل دهد اگر شما به اندازه و در مقدار های کمی از آنها استفاده کنید . در واقع ، متخصصین تغذیه بر علیه ممنوعیت برخی رفتارها و عادات غذایی مورد علاقه فردی که در حال رژیم است هستند. محروم کردن خود از غذاهایی که مورد علاقه شماست می تواند شما را با شکست در رژیم مواجه کند . راهبرد بهتر محدودیت در مقدار مصرفی است - برای مثال،  یک تکه ترافل شکلاتی در روز - و تغییر ندادن در مقدار مصرفی آن مانعی ندارد .

آتیه غرب

مقالات مرتبط

پروتئین به کاهش وزن اضافی کمک کرده و شما را مدت زیادی سیر نگه میدارد. مصرف مقدار مناسب پروتئین و انتخاب نوع درست آن برای سلامتی اهمیت زیادی دارد غذاهای دریای...
میوه انار معمولا مدور است و 10 تا 12 سانتیمتر قطر دارد. پوست انار قرمز رنگ بوده و دانه ها در داخل آن در پوسته زرد رنگی پوشیده شده اند. دانه های انار خوراکی هستن...