27 دی 1398

مشکلات سوراخ کردن قسمت های مختلف بدن - پیرسینگ

دسته بندی: پوست، مو و زیبائی نویسنده: ایران درمان بازدید: 1111
مشکلات سوراخ کردن قسمت های مختلف بدن - پیرسینگ

پیرسینگ بدن ، به نوعی ایجاد تغییر شکل در آن با سوزن و سوراخ کردن بخشی از بدن انسان است تا بتوان از طلا جواهرات زینتی استفاده کرد . اگر چه تاریخ سوراخ کردن بدن با وجود اطلاعات غلط و با فقدان مرجع علمی نامشخص است ، اما شواهد فراوانی وجود دارد که در اشکال مختلفی توسط هر دو جنس زن و مرد از زمان های قدیم در سراسر جهان انجام می گرفته است .

سوراخ کردن بدن در میان هم مردان و هم زنان بسیار محبوب است . افراد بسیاری قسمتهای مختلف بدنشان را برای سوراخ کردن انتخاب می کنند . اکثر کسانی که این کار را انجام می دهند مشکلی در قسمتهای سوراخ شده ندارند .

گوش شایع ترین قسمت بدن است که آن را سوراخ می کنند . بیشتر اوقات ، لاله گوش پس از سوراخ شدن بدون هیچ مشکلی بهبود می یابد . سوراخ کردن قسمتهای دیگر گوش معمولا شامل سوراخ کردن غضروفی است که به گوش شکل می دهد . با سوراخ کردن غضروف گوش زخمی ایجاد می شود که  تمیز کردن آن سخت تر است ، بیشتر طول می کشد تا زخم التیام یابد ، و نسبت به لاله گوش بیشتر احتمال دارد که عفونت کند .

دیگر قسمت های محبوب میان افراد برای پیرسینگ عبارتند از : دهان و زبان ، بینی ، ابرو ، ناف و ناحیه تناسلی . هر قسمتی از بدن که پیرسینگ روی آن انجام می شود مدت زمان خاصی می برد تا بهبود یابد ، هم چنین مجموعه مشکلاتی را هم به خودی خود داراست . درمان در منزل می تواند به بهبود سرعت التیام زخم کمک کند و از مشکلات متعاقب آن جلوگیری به عمل آورد . در ابتدای کار ، پس از سوراخ کردن بدن ، ممکن است آن قسمت کمی متورم شود . مقدار کمی هم خون و یا مایع ممکن است از آن قسمت خارج شود .

مشکلات معمولی که پس از سوراخ کردن بدن ممکن است رخ دهد عبارتند از:

  • عفونت آن ناحیه.
  • عفونت دهان و یا لب ممکن است در نحوه بیان ، جویدن غذا ، و یا بلع مشکلاتی را بجود بیاورد و یا تورم به حدی باشد که گلو را هم مسدود کند.
  • عفونت نوک پستان می تواند بافت پستان را زخم و توانایی شیردهی به کودک را محدود کند.
  • عفونت ممکن است به طور بالقوه جدی باشد و زندگی فرد را تهدید کند و یا سراسر بدن را فراگیرد (سیستمیک).
  • جدا شدگی و یا پاره شدن پوست ، که ممکن است باعث تشکیل بافت اسکار شود.
  • مشکل پوستی با نوع جواهراتی که  استفاده می شود ، از جمله آلرژی به یک فلز .  قبل از استفاده از جواهرات از تناسب نوع آن با پوستتان اطمینان حاصل کنید تا منجر به زخم نشود . تنها از جواهراتی استفاده کنید که ضد آلرژی هستند . استیل ضد زنگ ، طلا ، پلاتین ، نیوبیوم ، و تیتانیوم انواع جواهراتی است که شما می توانید در سوراخ کردن بدن از آنها استفاده کنید .

دیگر مشکلات ناشی از طلا و جواهر.

  • طلا و جواهر در دهان و یا لب می تواند باعث سایش  و یا ترک خوردگی دندان ها ، مشکلات لثه ، و اشکال در جویدن و یا بلعیدن غذا شود. طلا و جواهر همچنین می تواند باعث شل شدگی و  پارگی لب و زبان شود.
  • سوراخ کردن و استفاده از طلا و جواهر در قسمت ناف باعث می شود که به لباس ها و ملافه گیر کند . این تحریکات و برخوردها زمان بهبود زخم آن ناحیه را به تاخیر می اندازد .  مدت درمان سوراخ ناف می تواند تا یک سال هم به طول انجامد .
  • آسیب به عروق خونی و یا اعصاب مربوط به آن ناحیه.
  • زخم شدن و ماندن اثرات آن تا مدتها پس از بهبود یابی .

اگر در حین سوراخ کردن بدن از روش استریل استفاده نشده باشد ، احتمال انتقال بیماری هایی ، چون هپاتیت B ، هپاتیت C ، یا اچ آی وی (ویروس نقص ایمنی بدن انسان / ایدز) وجود دارد . اگر از وسایل استریل نشده استفاده شود ممکن است عفونت خون (سپسیس) رخ دهد .

اگر خواستید سوراخ گوش یا قسمت های دیگر از بین برود به راحتی می توانید با در آوردن طلا و جواهر از آن قسمت ، اجازه دهید سوراخ بسته شود . اگر هنوز در مورد پیرسینگ تصمیم نگرفته اید و دو دل هستید ، این که راجع به پیرسینگ اطلاعات کسب کنید و نحوه جلوگیری از مشکلات متعاقب آن را بدانید ممکن است برایتان مفید باشد .

اگر ‌در قسمتی از بدنتان که روی آن پیرسینگ انجام داده اید با مشکل مواجه شده اید ، علائم موجود را برای تصمیم در مورد زمان مراجعه به پزشک بررسی کنید .

ابزارهای سوراخ کردن بدن

ایجاد سوراخ دائم در بدن از طریق ایجاد یک شکاف در ناحیه مورد نظر با استفاده از یک جسم نوک تیز انجام می شود . این کار هم می تواند توسط سوزن و یا با استفاده از یک دستگاه (معمولا یک سوزن توخالی پزشکی ) و یا چاقوی کالبد شکافی ، یا از طریق پانچ پوستی انجام شود.

ابزارهای مورد استفاده در سوراخ کردن بدن عبارتند از:

  • سوزن پیرسینگ
  • میل جراحی ساکن
  • پانچ پوستی
  • پنبه
  • پنس
  • گیرنده سوزن پیرسینگ
  • وسایل بیهوشی

تفنگ پیرسینگ

اکثریت قریب به اتفاق زنان در غرب گوش خود را با تفنگ پیرسینگ سوراخ می کنند. ایمنی تفنگ پیرسینگ ، که در اصل برای برچسب زدن روی دام ها از آن استفاده می شود ، هنوز هم مورد بحث است. پزشکان نقاط دیگر بدن غیر از لاله گوش را منع کرده و خطرناک می دانند،چرا که احتمال عفونت در نواحی دیگر بسیار بالاست و مدت التیام زخم هم در دیگر قسمتها زولانی تر است. گاهی عفونت های ناشب از پیرسینگ به اندام های دیگر هم سرایت می کند .انجمن پیرسینگ کارهای حرفه ای توصیه می کنند که تفنگ پیرسینگ برای هر نوع پیرسینگی مناسب نیست . پیرسینگ هر قسمتی از بدن نیاز به وسیله مخصوص به خود دارد . پس تفنگ پیرسینگ تنها برای سوراخ کردن گوش مناسب است.

آتیه غرب

مقالات مرتبط

رشد مجدد مو یکی از شایعترین عوارض استفاده از لیزر در حذف موهای زائد، رشد مجدد مو در ناحیه درمان است. اگر چه از لیزر درمانی جهت از بین بردن موهای زائد، به عنو...
طاق باز بخوابید خوابیدن در وضعیت های خاص به ایجاد "خطوط خواب" منتهی می شود، یعنی خطوطی که بر روی سطوح بالایی پوست ایجاد می شوند و پس از بیدار شدن ن...