بیمارستان شهدا تجریش

نام مرکز
بیمارستان شهدا تجریش (Shohada Tajrish Hospital)
نوع مرکز
دولتی
استان/شهر
تهران / تهران
آدرس و تلفن بیمارستان شهدا تجریش
تهران- میدان تجریش- خیابان شهرداری- حد فاصل میدان تجریش و میدان قدس- بیمارستان شهدای تجریش - 25719(021)
بیمه های طرف قرارداد بیمارستان شهدا تجریش
تخصص های بیمارستان شهدا تجریش
متخصص ارتوپدی - متخصص بیماریهای کودکان (اطفال) - متخصص بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) متخصص بیماریهای عفونی - متخصص پوست، مو و زیبایی - متخصص جراحی عمومی - متخصص جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی) - متخصص داخلی - متخصص زنان و زایمان - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی - غدد -
فوق تخصص ها بیمارستان شهدا تجریش
فوق تخصص روماتولوژی اطفال - فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال (نورولوژی) - فوق تخصص خون اطفال (هماتولوژی کودکان) فوق تخصص عفونی اطفال - فوق تخصص غدد ومتابولیسم اطفال - فوق تخصص کلیه اطفال (نفرولوژی) - فوق تخصص نوزادان - فلوشیپ مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) - فوق تخصص جراحی قلب و عروق - فوق تخصص ریه - فوق تخصص کلیه (نفرولوژی) -

بیمارستان شهدا تجریش

این مرکز در گذشته، حدود 90 سال قبل آرامگاه بوده و پس از آن به تملک شهرداری درآمده و بعنوان بلدیه (شهرداری) شناخته شد ( به مدت حدوداً 20 سال). سپس به عنوان درمانگاه و مرکز واکسیناسیون که ساختمان آن در محل غذاخوری فعلی بوده فعالیت داشته است. پس از واگذاری املاک مرکز به سازمان شاهنشاهی و خدمات اجتماعی آن زمان، فعالیت رسمی بیمارستان با احداث ساختمان 3 طبقه موجود در سال 1340 آغاز گردید. به دنبال آن به ترتیب ساختمان های فعلی درمانگاه ها و پاویون پزشکان در سال 1347 و ساختمان 6 طبقه (ساختمان اصلی بخشها) در سال 1348 با نام رضا پهلوی افتتاح شده است. در سال های 1350 و 1351 سازمان مزبور به منظور اجرای طرح گسترش بیمارستان اقدام به خرید ساختمان های مسکونی جنب خیابان های دربند و حمید نموده است، اما بدلیل عدم ادامه طرح فوق در حال حاضر این زمین ها بصورت، پارکینگ، انبارها، بخش فیزیوتراپی و ساختمانهای نقلیه و اداری و مالی استفاده می گردد.

کلیه املاک و ساختمان ها نیز پس از انقلاب اسلامی جزء املاک دولتی شناخته شده و در تملک بیمارستان قرار گرفته است.

ساختمانی که در حال حاضر بخش آسیب شناسی و واحد آموزش بیمارستان در طبقات آن مستقر است حدود سال های 54-53 با این عنوان شروع بکار کرده است و در گذشته آموزشکده بهیاری بوده است. ساختمان انکولوژی و رادیوتراپی مرکز در سال1372 تاسیس شد و در سال1376 با حمایت جناب آقای هاشمی راه اندازی و افتتاح گردید. موسسه خیریه بهنام دهش پور نیز از همان زمان جهت کمک به بیماران سرطانی در این مرکز مستقر گردید. لازم به ذکر است در ابتدا در بخش رادیوتراپی تنها کبالت درمانی انجام می گرفت.

ساختمان 3 طبقه تعاونی مرکز نیز در سال 1377 احداث گردید که در حال حاضر واحد مدارک پزشکی، مرکز تحقیقات پوست، لیزر و سرطان و فروشگاه تعاونی مرکز در آن مستقر هستند.

تلفن بیمارستان شهدا تجریش
آدرس بیمارستان شهدا تجریش
تهران- میدان تجریش- خیابان شهرداری- حد فاصل میدان تجریش و میدان قدس- بیمارستان شهدای تجریش
ایمیل
pr_shohada@sbmu.ac.ir
مسیریابی
امتیازی ثبت نشده.
هیچ نظری ثبت نشده.

مراکز درمانی مشابه